kirstenvh.reismee.nl

Er hangt regen in de lucht ... (13/4)

Het weerbericht vertelde ons dat er kans was op regen. Sure, dachten we en we lachten er is mee. Maar dan toch, 's avonds begon het te regenen en als 2 blije kindjes bij de eerste sneeuw stonden we te genieten in/van de regen. Ook vandaag hangt er regen in de lucht. Op weg naar het station bekruipt me een raar gevoel. Het duurt even voor ik er een naam op kan plakken, maar dan kijk ik naar de lucht en ik weet het. Grijze hemel, regen in de lucht,... ik heb een thuisgevoel! De regen die volgt is een heerlijke afwisseling op de maanden woestijnhitte.

We zoeken ons perron op en wachten op onze trein. Op de borden die aan het perron hangen kun je zien waar je moet zijn. De trein laat op zich wachten en als hij er dan toch eindelijk is, blijft hij 20 minuten staan. Uiteindelijk vertrekken we dan toch. Een jongetje met een misvormd armpje komt de vloer onder onze stoelen schoonmaken. Aan de vele bedelaars ben ik ondertussen wel gewend, maar dit soort dingen blijft toch moeilijk om te vatten.

De treinrit duurt maar liefst 6 uur! (17:30 - 23:30) De trein blijft op verschillende momenten zonder duidelijke reden stil staan. Na de lange rit komen we aan in Agra. We nemen de Tuk tuk naar onze hostel die op dat moment wel uitgestorven lijkt. Hostel nirvana ligt in een hele rustige buurt en we genieten van onze nacht op de harde (en net te kleine) stapelbedjes. We slapen in een dorm van 6, maar voorlopig slapen enkel wij er nog.

De volgende ochtend ontbijten we in het hostel en vertrekken we naar Agra fort. We betalen onze 300 roepies en wandelen het gigantische fort binnen. Het is een prachtig fort waar Shah Jahan zijn laatste dagen slijtte starend naar zijn geliefde Taj Mahal na er opgesloten te zijn door zijn eigen zoon. Vanuit het fort zien we dan ook onze eerste glimp van de Taj (weliswaar wazig door de smog) . Wanneer we eventjes op een bankje gaan zitten komen de Indian tourists om de beurt langs voor een foto. Kindjes, oma's, tieners,... We beginnen ons al af te vragen of er hier misschien een tv-show of een website is waar je geld kunt winnen met foto's van domme toeristen.

Na het fort eten we iets en gaan we terug naar het hostel waar we een dutje doen zoals de echte Indiërs. Na ons dutje zullen we de Taj Mahal van dichtbij gaan bekijken. Ben benieuwd ...

(wordt vervolgd)

Charlotte

Hey Kirsten,
Heb net je filmpje gezien, het ziet er zo leuk uit! Ik was er echt wat ontroerd van! Je hebt je zo goed aangepast daar en de kinderen zien er echte schatjes uit! Geniet van de laatste weken in India en van je toeristische tripjes! Tot snel! xxx

Sonja

Hey Kirsten, net 15 pagina's nieuws afgedrukt voor Sonja. Ze kan niet meer gemakkelijk lezen op het scherm. Sonja zegt: "Hallo Kirsten, we missen je, we houden van je, we bidden voor je, liefs xxx".
Groetjes,
Frank