kirstenvh.reismee.nl

Delhi for free

Omdat ik alweer een week achterloop met schrijven geef ik even een korte samenvatting van wat we nog gedaan hebben in onze week vakantie. We zaten een beetje krap bij kas dus we besloten om in Delhi dingen te bezoeken die gratis waren. Hier dus een paar tips voor wie naar Delhi gaat/wilt en dat (bijna) gratis wilt doen:

- Zoek een ho(s)tel in de buurt van main bazaar. Het stikt er van de backpackers en je kunt er goedkoop en lekker eten. Als je nog wat last minute souvenirs wilt kopen voor je terug naar huis moet dan is hier ook meer dan genoeg keus.

- reis met de metro, goedkoop en goed gestructureerd. (er zijn ook aparte vrouwenwagons)

- het Gandhimuseum is gratis en erg interessant, dichtbij is ook het Gandhimemorial wat je kunt bezoeken.

- In de wat mooiere buurten van Delhi vind je de Lodi gardens, prachtig park met hier en daar een oude moskee of een ander oud gebouw. Heerlijk om in rond te slenteren met een ijsje (als je je tenminste niet stoort aan al de koppeltjes die hier komen om te smoezelen).

- De Lotus tempel. Alweer een goed aangelegd park met een tempel in de vorm van, jawel u raadt het al, een lotusbloem. Je moet even aanschuiven om binnen te mogen, maar eenmaal binnen is het heerlijk rustig (je mag niet praten). Het is een tempel voor mensen van alle religies en je bent vrij om zo lang binnen te blijven zitten als je wilt om te bidden, mediteren,...

- connaught place: een heel druk rondpunt/parkje met (op dit moment toch) geschilderde beren uit verschillende landen. Leuk om even een rondje in te wandelen al belet de keiharde muziek je er wel van om te lang te blijven.

- Ga jalebi's eten bij Jalebiwalla (staat in de lonely planet). Heerlijke zoetigheden om je vingers bij af te likken (al kun je dat om hygiënische redenen beter niet doen).

Zo, voor iedereen die naar Delhi wilt en niet weet wat te doen :)

Ik ben ondertussen dus terug in Jaipur waar ik de summerclasses voor de leerkrachten voorbereid. Het einde is in zicht en eerlijk gezegd kijk ik er naar uit om terug te komen. Het eenzijdige voedsel begint zijn tol te eisen. Ik begin lichtjes geobsedeerd te raken door eten (en vooral alles wat ik ga eten als ik terug ben). Maar de voornaamste reden dat ik graag terug wil is toch wel mijn relatie met de muggen en andere steekbeesten hier. Mijn armen en benen lijken wel een combinatie van een puber die overal puisten heeft (alleen dan zijn het beten) en een ongelukje met een veld vol brandnetels. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niks lijkt te helpen. Zal het moeten uitzitten vrees ik.

De mensen hier vinden het vooral grappig en blijken maar zeggen 'They like you, the mosquitoes like you' . I guess that's a good thing ...

Reacties

Reacties

Gerbenoble

Als je terug bent, gaan we snel naar de Ikea, joh! (tot de zevende!)

mamma

je zult het eten thuis weer weten te waarderen! Leuk die tips van Delhi. Volgens mij bestaat het boek 100% Delhi nog niet, dus!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!